VanessaoVendela

Alla inlägg under juni 2011

Av Nessie & Nendel - 29 juni 2011 12:34

  Ja, igår så bloggade inte jag eller Vendela! Fast Vendela har ju typ inte bloggat på hela sommarlovet :( Vet inte om hon vill ha kvar den här bloggen eftersom hon inte bloggar :/ Om hon inte vill det så kommer jag ensam driva den ;P Elr om typ Filippa eller någon vill ha den med mig ;P Men Vendel kankse vill ha kvar den jag vet inte ;)

Jaja, tänkte skriva om gårdagens ridning. Jag skulle ner och bada med Meduza (Jennifers häst) Hon hade åkt till en kompis så då red jag :D


Jag träffade Johanna (hon har en annan häst i jennifers stall)

Och hon skulle oxå rida och bada! så jag fixade meduza medans Johanna började rida mot köphults sjön. Meduza hade sett Mossan (den andra hästen) Så hon ville snabba på. Men vi skrittade bara fast ganska snabbt ;P Hehhe!


Vi kom ner till badaet ;P Jag hittade ingen bild på sjön men ni får klara er utan den ;) Men ni kommer att få en bild på meduza. Jaja, jag och Johanna red ner i vattnet och det gick bra fast meduzabörjade skvätta vatten med joven, och då började Mossan oxå göra det ;P Hahha ! Vi fösökte gallopera in med Meduza hade släng trav. Men johanna fick fram Mossan i gallop. Vi fösökte igen och jag fick inte fram henne i galopp hon tvär vägrade och sen började hon öka traven så jag styrde in i skogen, men då började hon gpå in i den så jag vände och då gjorde hon en sväng. så helt plötsligt låg jag inne i en buske!!! Hahha!! Meduza travade bort hemmot medans jag låg i busken och typ reste mig upp :P Men det gick bta en då. Vi red ner i vattnet en gång till och det var sista gången och då fick jag fram henne i Galopp!!!! Här e meduza! Jag hinner inte skriva mer för jag ksa till några kompisar :P Hoppas alla år en bra dah"! :D


//Vanessa

Av Nessie & Nendel - 27 juni 2011 18:15

Alla frågor kommer att vara till MIG, vet inte om Vendela vill ha fråge stund ;P Jag kommer att lägga ut svaren på bloggen årkar inte svara till alla ;) Så ni får hålla utskik. Jag kommer att göra ett inlägg då frågestunden e över :P ndå jag märkar att rågorna börjar ta slut ;)//Vanessa

Av Nessie & Nendel - 27 juni 2011 17:23

Jag tänkte ha en frågestund på bloggen!  

Ni får fråga vad ni vill och jag kommer att svara så ärligt jag kan! :D


Hejdå!

//vanessa

Av Nessie & Nendel - 27 juni 2011 12:58

Besökarna minskar nu under sommarna :( Besökarna har minskat nu den senaste dagen och ligger bara några siffror över 10 :( Jag hoppas verkligen att det inte kommer att vara så efter sommarlovet. Fast det kommer nog inte vara så :P


Nus ska jag äta något och sen typ kolla på Nikelodeon :D


//Vanessa

Av Nessie & Nendel - 27 juni 2011 12:12

Nej, Ridskolan har bästämt att Ronja ska gå i pension! Men hon är ju förstås 22 år oxå ;O

Här är en text från ridskolan.


Ronja är en av våra populäraste och bästa småponnyer. Men hon är också stallets äldsta häst, 22 år, och hon har varit på ridskolan i 15 år! Så nu anser personalen att hon ska pensioneras och få ett lugnare liv. Hon har gått mindre lektioner de senaste åren, och hon har varit pigg och arbetsvillig hela tiden. Det enda ålderstecken man har sett är att hon är väldigt långhårig och snubblat lite oftare än vanligt. Troligtvis ska ridläraren Annica ta hand om Ronja, hon bor på en liten gård i Nynäshamn och har halvblodet Aina, shettisen Pontus och gamla ridskoleponnyn Scapas Git som är 33 år gammal! Annica skulle vilja betäcka Ronja, för Ronja har haft föl förut.


Jag hoppas att hon kommer att få det bra hemma hos Annika :) <3


Stackars Bontje! Det här har hänt Bontje:

(oxå hämmtad från ridskolan)

 

Bontje blev halt i ett bakben för en och en halv vecka sedan, och skulle åkt in till klinik och kollat sig denna vecka. Men för ett par dagar sedan kom hon in från hagen och hade bara en halv framhov kvar! Hon hade troligen fastnat med skon och sedan slitit till så halva skon och hoven drogs av. Hon kommer nu behöva vila och låta hoven växa ut i flera veckor innan en hältutredning kan göras. För hoppningsvis är hon frisk då!


Hejdå!

/Vanessa


 
Av Nessie & Nendel - 26 juni 2011 21:38

Asså, det e helt galet kolla in den här berg-och-dalbanan som ska byggas i Japan, och som kommer att vara klar den 16 juli.

Här e den! Åkturen kommer upp i 100 km/h   ! Och den varar bara i 1 minut och 12 sekunder! Även fast det e så lång! ;P

Skulla så gärna vilja åka den! Fast med en kompis då, inte med mina föreldrar :P Typ med 4 kompisar så att man sitter 2 på varje säte :D i

Jag hoppas att det kommer någon liknande någon gång i sverige! Kanske inte lika dan men så brant och ändå ganska lång ;)


Åh, jag vill så gärna se den nya filmen med Jim Carrey! Han e så sjukt bra på att spela in film man skrattar så att man ligger dubbelvikt! Fast det har premiär 6 Juli :( Tror inte att jag kan gå på den... :(

Föresten så vill jag oxå köpa förra gångens Solsidan :D tyckte den va så sjukt bra! Specielt när Mickan blir så arg på Freddan när han står och glor på en tjejs _ _ _ _ _ _! Hahha!


Nu ska jag lyssna på musik och försöka att få tag i Filippa :)


HejdÅ!
/VAnessa

Av Nessie & Nendel - 26 juni 2011 16:00

Du eller ni behöver inte lägga er i vad jag och min kompis skriver i kommentarer! Hon hade desseutom missförstått allt! F*an vad jag lir arg! Snacka om att den personen inte är mogen :O

Om du inte skrievre vem du år så kan jag inte svara för jag svarar inte den som skriver att den heter Någon!


ska nog ta en pause från bloggen och alla knäppa och störda kommentarer...


Men det kommer inte vara så länge kankse någon dag eller kankse bara en timme! ;P

Det finns någon ting som heter blogg lösen , och det kankse jag ska fixa om det kommer så många konstiga kommentarer


/Vanessa

Av Nessie & Nendel - 24 juni 2011 15:16

Ja, utridningen gick bra. Idag fick jag rida Mossan. hon var mjuk och skrittade på bra! I slutet fick jag till och med ner henne på tygeln! Det tycker jag e bra för att hon har bara gått och ingen har ridit henne på 1 år!! Jaja nu har det kommit en till kommentar från personen som oxå skrev förra kommentaren, och nu skrev hon såhär: men vanessa, om jag frågar vem du älskar är väl inte de taskigt!? du skriver "älskar deej!" hela tiden och fattar du inte att jag blir ledsen när du inte menar mig! asså det är taskigare än och säga till och fråga!!!! om du vill säga det till henne vrf gör du inte det då?! ist för att såra andra när du inte menar dom!?


Kan du inte bara lägga av att skriva dumma kommentarer! Jag får väll skriva vad jag vill på min blogg! det är ju inte direkt din blogg! om det går för långt så kankse jag anmäler dig för kränkande kommentarer. Föresten så kan jag göra det nu.

Juste!

                                             GLADMIDSOMMAR!

Vid ungifär kvart i fyra ska vi till Fatima,peter, jack och stella! vi ska fira midsommar där ! :D


Nu ska jag kolla lite andra bloggar och typ kolla facebook ;P


Hejdå!

/Vanessa

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hemsida gillar ni mest? :P
 Blogg.se
 Bloggplatsen.se
 Facebook.com
 Msn
 Twitter
 Gosupermodel
 Ingen
 alla
 har ingen dator

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok! :D


Ovido - Quiz & Flashcards